Herní mechanismy

Hra a hraní

Celá akce je stavěná jako sandbox. Popis úrovní rolí, které můžete na tomto larpu hrát, najdete v Dějových linkách.

V novém světě steampunku si můžeme dovolit více. Nejsme omezeni pohlavím a formálností, tak jako tomu bylo v předchozích tematických ročnících. Dále v tomto světě je větší prostor pro fantazii příběhů.
Každá role může ovlivnit hru jakou takovou. Ta obsahuje několik volných dějových linek, kterých je možné se chytit. Dokonce máte možnost linky naplno náhodně vytvářet. Ze zkušeností víme, že z některých konverzací přijdou nápady hráčů, které ovlivňují náš svět a tomu bránit nechceme. Pokud bude vznikat něco podobného, stačí informovat organizátora, který se bude nacházet ve hře.

Celá hra probíhá v závislosti na vašem role-playi. Čím více se pokusíte o ztvárnění strachu, vzteku, radosti a všech dalších možných i nemožných emocí, tím více si hru užijete Vy i ostatní hráči.

Ve hře vás nikdo nemůže nutit k něčemu, co jako hráč opravdu nechcete. V tomto případě můžete použít pravidlo RUDÁ STOP (blíže popsáno níže).

Vždy je třeba dodržovat právní systém České republiky (zákony, vyhlášky atp.).

Veškeré drogy jsou striktně zakázány. 

Životy, zranění a smrt.

Neplatí žádný životový systém. Zranění se posuzuje reálně. Zraněné končetiny hodně bolí (pokud věříte, že vaše postava je velký/á drsňák/čka, můžete to zkusit zahrát a snažit se zranění ignorovat).
Za smrtelná zranění se berou podříznutá hrdla, vícenásobné otvory vzniklé pobodáním ostrým předmětem či střelné zbraně. Pokud vám v tom není bráněno, můžete si zahrát poslední projevy svých postav, (rozloučení, poslední panák, cigaretka, závěť), mělo by to být úměrné době krvácení, či otravě.

Pokud věříte že vaše zranění např. po jedné střele je není tak vážné aby jste hned podlehli volání muže v kápi, hráči kolem vás zavolali mediky a jejich PR o snahu vaší záchrany tomu odpovídá, může lékař (CP-org) rozhodnout o vašem přežití.

Zbraně, zbroje a jiné.

Chladné zbraně:

Tyto zbraně jsou plně povolené. Podmínkou však je, že musejí být bezpečné. Nebojte se měkčení. To se týká nožů, tesáků, šavlí, mečů, baseballových pálek i boxerů. 

Prosím mějte na mysli, že nejdůležitější bezpečnostní prvek jste vy a váš úsudek.

Kreativitě nebráníme. Pokud máte nápad na nějakou speciální zbraň, kterou vaše postava potřebuje, nebojte se nás informovat a my ji opravdu zvážíme.

Jedy, drogy:

Ve hře je možné použít i tyto dva prvky.
Požití jedu poznáte pomocí výrazné slané chuti, neboť se jedná se o solný roztok. Jedy jsou na povolení organizátorů. Je vytvářen organizátory a vydáván u registrace. Pokud věříte, že vaše postava by měla mít ve svém držení jed, napište organizátorům.
Omamné látky se nevyhnou ani našemu světu. Nemusí se ale jednat přímo nám známé druhy. V tomto světě se může jednat například i o velmi návykové halucinogenní gumové medvídky nebo ostružinové koláče. Pokud máte v zájem hrát podobnou distribuci, dějová linka drogového dealera je přímo pro vás a napište nám.
Pravidla pro drogy najdete zde.

Palné zbraně:

S novým světem přicházejí i nové zbraně. 

Mafie larp přechází na zbraňový system NERF.
Díky pěnovým projektilům bude jasné a zřetelné zasažení. Prosíme všechny hráče o designovou úpravu (bude poskytnutý článek pro inspiraci).

Počet nábojů bude každému schválen individualně. Náboje používá každý vlastní (pokud před hrou nevznikla jiná domluva) a nevystřelené (po výstřelu se nedají recyklovat).

Automatické zbraně je potřeba hlásit organizátorům. Jejich počet je omezen.

Výbušniny:

Organizátoři říkají NE. (Pokud je tedy nedostanete od nás.)

Zbroj:

I v tomto světě existuje zbroj. Pravdou je, že od doby vynálezu palných zbraní typické zbroje vymizely. Mluví se o nových odolných slitinách kovů, kterými se dají vyztužit nějaké části oděvu. Dokonce se říká, že některé okolní mocnosti vlastní nějaké mechanizované obleky a jiné smyšlenosti. Co by to ale dělalo tady u nás.

Rudá stop

Univerzální pravidlo, kterého je možno využít kdykoliv během hry. Jedná se o bezpečnostní mechanismus. Každý hráč má právo přerušit hru na základě ohrožení reálného bezpečí vlastního či jiného hráče. Dále pozastavuje činnost, která je pro Vás jako hráče neproveditelná nebo s rozporem vašich vlastních zásad jakékoliv povahy.

Probíhá-li scéna, během níž jste. mučeni, vyslýcháni, nuceni těžké fyzické činnosti atd. a vy jako hráč usoudíte, že nejste ochotni dále pokračovat (nesnesete být svázáni, nejste fyzicky stavěni), ukončíte scénu slovy RUDÁ STOP.Scéna musí být ukončena. Tímto pravidlem nelze zachránit postavu a nesmí být situace zneužita. Vy jako postava se takto podvolíte scéně (v rámci hry proběhne požadovaná činnost) a jejím efektům. Scénu tedy sice neodehrajete, ale ona se stejně stane. Doporučuje se scénu dokončit ústní domluvou, kdy se na výsledném efektu shodnou všichni účastníci.